Uppgradering av bilbarnstol

Vi tänkte uppgradera bilbarnstolen till Melwin efter nyår så jag håller på och kikar runt på lite olika. Det lutar åt att det blir en Britax Multi-Thec. Den är bäst i test 2011, jäkligt snygg och ser ut att vara väldigt bra när man läser om den. Den ska ju användas bakåtvänd till barnet är 4-4,5 år, som alla andra stolar, men den kan även användas framåt i ca 1-2år efter det, så det är ju kanon.. Den verkar dock vara rätt tung, men går man ifrån babyskyddet till bilbarnstol så är det väl knappast så att man släpar med sig stolen när man går ur bilen som man gör med babyskyddet, så då känner jag att det spelar ingen roll om den är lite tyngre. Ska i alla fall kika på den när vi åker till babyproffsen nästa gång tänkte jag. Vill att den ska vara plusmärkt också. Det testet "garanterar" (vet inte vad jag ska använda för ord), högre säkerhet än en stol som bara är E-godkänd. Så jag hoppas den är det, för då blir det nog en sån :)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Som sagt så bär man ju inte med sig bilbarnstolen så det gör verkligen inget att den är lite tyngre än babyskyddet som man mer kånkar runt på. Bra att kunna använda stolen länge också!

2011-10-25 @ 16:03:08     URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: carrå - mamma till Isabella

Ja var gott faktiskt!..



Hon har hjärhinneinflamation på grund av borelia i nervsystemet..

2011-10-25 @ 18:59:22     URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
INNAN DU KOMMENTERAR:
- Kommentarer utan hemsida svarar jag på i samma inlägg som du kommenterat.
- Reklam raderas DIREKT!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?